Monday, October 5, 2009

iktibar

kasih pada anak tiada terbelah bahagi...19 tahun lalu anak perempuan ini di tatang bagai minyak yang penuh...namun anak ini jugalah yang menconteng arang dan menggadai maruah ibu dan bapanya..

seorang lelaki tua datang,,umurnya lebih kurang dalam 60 tahun lebih.pandangannya sudah kabur,kata-katanya tersekat-sekat seolah-olah malu untuk menceritakan perihal anak gadisnya.
lelaki itu memulakan bicara..
rupanya anak gadisnya ada melahirkan ank luar nikah.kisahnya..
anak lelaki ini asalnya bukanlah gadis yang liar,tetapi setelah berkenalan dengan seorang lelaki yang telah berkahwin itu anak gadis lelaki itu mulai berubah..dari seorang yang suka terperap di rumah. gadis itu malu pulang lewat malam dan sering mengeluarkan kata2 kesat pada ibu bapanya..
kecurigaan mulai timbul kerana suatu hari lelaki tua itu terjumpa sejenis ubat(pil perancang) dalam beg sekolah anak gadisnya..bila di tanya,gadis itu hanya memberikan jawapan itu ubat kawan.perbuatan gadis itu akhirnya terbongkar apabila dia mengadu tidak sihat dan disahkan hamil oleh doktor..
hancur berkecai hati lelaki tua itu...namun semua telah berlaku...kasih sayang pada anak tidak terbelah bahagi..dakwaan di buat terhadap lelaki yang merosakan anak gadisnya.setelah gadis itu melahirkan anak,gadis itu hilang keupayaan kerana pengambilan ubat yang merosakan sistem saraf yang mengakibatkan kelumpuhan.(ubat itu di beri oleh lelaki yang telah merosakan gadis itu)kes masih berjalan di Mahkamah

petikan dan olahan cerita client

No comments:

Post a Comment