Wednesday, September 30, 2009

ish....

em dua hari ni keje banyakla...tapi sempat juga saya nk post kat blog ni...alkisahnya..keje saya ni tak la berat tapi yang berat tu masalah orang..dulu awal2 ingat sekadar keje tapi penyakit berjangkit client saya memberatkan kepala saya sedikit demi sedikit.

kesian
client pertama saya ni seorang suri rumah tangga..orangnya masih cantik,masih bergaya...dari kaca mata saya keterampilan wanita ini cukup sempurna..tapi apa yang kurangnya?
saya mula mengambil keterangan.
kisahnya...wanita ini telah berkahwin selama hampir 10 tahun.namun sejak suaminya beristeri 2 kehidupan wanita mula berubah.dari seorang yang penyayang suami wanita ini menjadi bengis dan panas baran.wanita ini meneruskan kisahnya dengan linangan airmata..
"kak tak kisah dia berkahwin lg tapi sikapnya yang sering memukul saya dan anak2 buat kak tak tahan lagi..nafkah apatah lagi...siang malam dia bergayut macam orang bercinta..sedangkan kak dan anak2 tak cukup makan dia tak ambil kisah.depan mak sendiri dia pernah memaki hamun akak,"luahan wanita itu.
"dia ada kata...kalau kak keluar rumah cari kerja akan tertutup terus pintu rumah mereka untuk wanita itu..."cerita wanita itu..sememangnya wanita ini telah keluar cari kerja kerana kesempitan kewangan dan keperluan anak2.
atas nasihat pegawai... dan keterangan yang saya ambil...wanita itu di nasihatkan untuk buat pengesahan lafaz cerai di mahkamah.
pagi ni saya terima panggilan dari wanita yang sama...dia kata cuma nak berkongsi cerita dengan saya..sebagai yang menjalankan tugas dan amanah saya mendengar luahan wanita itu.
"puan...pagi ni kak terjumpa gambar bogel adik ipar kak dalam wallet suami ",..tersedu-sedu wanita itu meluahkan perasaan.apa salah saya sampai begini suami saya sanggup buat pada saya!pada awalnya saya terkedu.namun saya sempat memberi pandangan agar wanita tersebut menyimpan gambar itu sebagai bukti.tapi dia perlu meneruskan permohonan pengesahan lafaz cerai di mahkamah.ish... pa nak jadi
untung nasib seseorang hanya Tuhan yang tahu..ini nasib orang...nasib kita tak tahu lg..ni baru satu cerita da lg di blog akan datang...

No comments:

Post a Comment