Wednesday, September 30, 2009

kisah ( menempah jalan ke neraka)

empat tahun lalu pernikahan itu berlangsung...atas rasa cinta dan kasih sayang isteri dan suami di satukan.isteri berkorban segalanya dan suami bekerja keras asalkan kebahagian itu milik bersama..cinta..tiada yang lain di harapkan dalm hati masing-masing asalkan hidup bersama hingga akhir hayat..
sepurnama melayari bahtera...isteri dan suami di khabarkan akan mendapat cahaya mata..indahnya hidup ini..lengkaplah rumahtangga yang di bina selama ini..

seharian melayari kehidupan...masa yang sama,tempat yang sama..makan minum ,,,anak isteriku..si suami menjalani kehidupan seharian...dimata hanyalah duit..untuk kemewahan si isteri dan anak.kerja dan kerja sibuk hingga terlupa masa untuk isteri...namun hati si suami hanya untuk isteri dan anak..
dan isteri..setiap hari hanyalah rutin yang sama,,masak,membasuh,telefon suami,hantar anak ke sekolah..pejabat!"suamiku lupa tarikh lahirku,tarikh perkahwinanku,sekali sekala ingin sekali berbicara tentang anak pun sukar!!duit cukup,makan cukup,pakaian ,kereta...apa yang kurang?perbalahan demi perbalahan !!"apa yang awak nak?"semua cukup!!curang pun tak pernah!!nak layanan seperti dulu?kitakan dah kawin!si suami menegakakn kata.si istri diam membisu...akukah yang bersalah?ingin di belai dan di manja?itulah yang bermain di benak fikiran si isteri...
si isteri mula menyibukkan diri...alasan pada diri agar jauh dari memikirkan benda yang remeh..tanpa di sedari diri diperhati...oleh seorang jejaka..bunga ,kad,birthday...lebih dari suami..tak dia hanya kawan...fikir si isteri.
namun saban hari diri di rindui,di ingati..makan bersama...minum..hadiah...si isteri terbuai rasa cinta...suamiku malam baru ada...seperti biasa tarikh perkahwinan si suami lupa...tarikh lahir isteri suami lupa..

si isteri mula melupai tanggungjawab...mulai keluar rumah "dating"!
dan maruah tergadai pada jejaki tersebut...

si suami mula mencurigai...salahkah diri mencari kemewahan untuk dr dan keluarga...
salahkah isteri yang dahaga kasih sayang dan belaian?



Rindu Bayangan

Bila kukenang kurenung gambar wajahmu
Kisah yang lalu tak akan berulang lagi
Lupakan saja cerita lama
Usah dirayu pada yang tak sudi
Janganlah dinanti pada yang telah pergi
Hanya luka lamakan berdarah kembali
Kini kecewa tidak terkata
Mengapakah itu disebut lagi( korus )Apalah yang hendak di kata
Sudah suratan takdir yang menentukanOoh..oh..inilah ragam manusiaManis di bibir pandai bermain lidah
Berputar-putar membelitkan kata-kata
Hanya linangan air mata yang menitis
Pada bayangan di angin lalu
Membisikkan kata rindu bayangan


dr cerita client:Biro Bantuan Guaman

No comments:

Post a Comment